গত কয়েক মাস ধরে একের পর এক পরিবর্তন নিয়ে আসছে ফেইসবুক। প্রোফাইল, পেইজ, ফটোভিউয়ার ইত্যাদি অনেক কিছুতে ব্যপক পরিবর্তন দেখা গেছে। আর এবার ফেইসবুকের যেকোন প্রোফাইলকে পেইজে পরিবর্তন করার সুযোগ করে দিলো ফেইসবুক। ফেইসবুকের এই মাইগ্রেশন টুল ব্যবহার করে আপনার প্রোফাইলটিকে একটি পেইজে পরিবর্তন করতে পারবেন।

কিন্তু এটি করার প্রয়োজন হতে পারে কেন? মূল ব্যাপারটি এখানেই। আপনি হয়তো আপনার ব্যবসায়ের একটি ফেইসবুক প্রোফাইল খুলেছেন, এবং ব্যবসার প্রমোশনে সেটি ব্যবহার করছেন আর সেটিতে কয়েক হাজার ফ্রেন্ড রয়েছে। প্রোফাইলে ফ্রেন্ড সংখ্যা সর্বোচ্চ ৫,০০০ পর্যন্ত নির্দিস্ট করা আছে। আর তাই আপনার এই প্রোফাইলটিকে পেইজে পরিবর্তন করে ফেলতে পারেন, যেটিতে ফ্যান সংখ্যার নির্দিস্ট কোন সীমা নেই।

সবচেয়ে বড় সুবিধা হলো, ঐ প্রোফাইলে থাকা সকল বন্ধু ঐ পেইজের ফ্যান এ পরিবর্তিত হবে। আর প্রোফাইলে থাকা ছবি গুলোও সয়ংক্রিয়ভাবে ট্রান্সফার হয়ে যাবে। এ ছাড়া আর কোন কিছু পূর্বের প্রোফাইল থেকে আনা হবে না। এই ব্যাপারে ফেইসবুক বলেছেঃ

“Be aware that when you convert your profile to a Page, your profile pictures will be transferred, and all of your friends will be automatically added as people who like your Page. No other content will be carried over to your new Page, so be sure to save any important content before beginning your migration.”

এটি নিঃসন্দেহে বেশ ভাল একটি সুবিধা। তবে একটি সমস্যা হলো একবার পেইজে কনভার্ট করলে, আর পূর্বের অবস্থায় ফিরে আসা যাবে না। তাই এটি করার পূর্বে প্রোফাইলের সবকিছু ডাউনলোড করে নেয়া যেতে পারে। একাউন্ট সেটিংস এ গেলে ডাউনলোড অপশনটি পাবেন। তবে এটি এখনো পূর্নতা পায়নি। অনেকেই কনভার্ট করার পর নানা রকম সমস্যার সম্মুখীন হয়েছেন বলে অভিযোগ পাওয়া গেছে। প্রোফাইল থেকে পেইজে মাইগ্রেশনের জন্য এই লিংকে ক্লিক করুন।

comments

15 কমেন্টস

  1. হুম এটা একটা ভাল পথ করে দিলো ফেসবুক, যারা ব্যবসায় এর প্রয়োজনে ফেসবুক ব্যবহার করে।
    তবে একাউন্ট মেন্যু থেকে Use Facebook as Page এই অপশন থেকে তো প্রোফাইল টু পেজ এবং পেজ টু প্রোফাইল করা যায় যখন তখন। তবে, এই অপশন এ যাবার পরে, আপনার যদি একাধিক পেজ থাকে তবে কোন পেজটিকে প্রোফাইল হিসাবে ব্যবহার করতে চান তা সুইচ করতে হবে। 🙂

  2. > আমার মতে, প্রোফাইলকে পেইজে পরিণত না করাই ভাল

  3. ধরা খাইসি রে ভাই…
    আমার প্রথম ফেসবুক আইডিটা গেছে।
    কোনও ব্যাকআপ নাই……।।
    কোনও উপায় কি নাই?????????

  4. 30 % in the wells tested inside California’s San Joaquin Pit in ’88 contained a pesticide DBCP on ranges Much higher than the highest helped to get harmless sipping water-more over a decades soon after this is make use of had been restricted. Ninety-five per-cent ray ban coming from all river on earth is soil waters. The normal duration groundwater remains to be within the aquifer can be A person,500 ages, compared to 16 nights with regard to water normal water. This implies correct a longer term challenge for example elimination is the best ray ban answer, Quotes claim that just about A single.Several thousand people today shortage harmless water

  5. This offers the idea the power to manage actions that add pollution coming from flee, pollution from landfills in addition to sewer lagoons escape coming from inorganic sprays, in addition to chemical plant foods. r Plus all of our way to kill pests treatments you can get today are generally amongst 13 in addition to 100 occasions stronger as opposed to those bought in 1973. Around 85-90% with pesticide sprays employed for agriculture never attain concentrate on microorganisms, but instead distributed from the oxygen, earth, plus h2o.

  6. This Clean Water Renewal Respond with ’07 would increase the particular recognition of the Environmental protection agency as well as Corp regarding Military Entrepreneurs beyond navigable seas and also put as well recognition in excess of soil marine environments.

  7. Using the large choice for many web programs prior to related with web based business, a good number marketer businesses, in this time, utilize convinced technique of internet programs when promoting a online websites hard drive merchandise sales. Thinking about the actual numbers of online programs the actual, get defeated. Regardless, ought you to setup basic standards, clearly dealership safer to discover a very good device fitting your good might want. Entirely free log upThe affiliate network that you will be looking to become a part of got to be absolutely.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.