গুগলের পেইজ র‌্যাংক পেতে অনেকের মাথা হেট হয়ে যায়। ব্যাক লিংক, ভাল ইউনিক কনটেন্ট, কীওয়ার্ড ইত্যাদির ঝামেলা পোহাতে হয় অনেকের। তবে গুগল অনেক সময় পেইজ র‌্যাক দিতে ঝামেলা করে এবং বেশ কিছু ওয়েবকে কালো তালিকায় ফেলে দেয়। এছাড়া তারা বেশ কিছু শব্দও গুগল তার সার্চে সংযত করে রাখে।

2010-10-01_171614

যে কোন শব্দ লিখতে গেলেই গুগল তার সাজেশন দেখালেও সেসব শব্দে তা দেখায় না ও সার্চে সাধারন নিয়ম অনুযায়ী ফলাফল না দেখিয়ে বাছাই করে করে পলাফল দেখায়। আর যারা গুগলের এই নীতি সম্পর্কে না জেনে ব্লগ ও কীওয়ার্ড দিয়ে পোষ্ট করে তাদের প্যাজ র‌্যাংক পেতে সমস্যা হতেই পারে।

গুগল ব্লাক লিষ্ট করার কারন কি?

গুগল সাধারনতঃ পর্নোগ্রাফীর কথা মাথায় রেখে সার্চে অনেকগুলোকে বাছাই করে করে প্রকাশ করা হয়। সার্চের ব্লাক লিষ্টের বেপারে গুগলের ভাষ্য হলো

“একটি টপিকের সার্চ ফলাফল অনেকগুলো বিষয়ের উপরে নির্ভর করে। আর কয়েকটি শব্দ বা শব্দ সমষ্টির উপরে সয়ংক্রিয়ভাবে আলাদা নজরদারী করা ও ফলাফল বাদ দিয়ে প্রকাশ করা একটা ঝামেলার কাজ।

প্রতিদিন মিলিয়নের বেশি সার্চ হচ্ছে এবং সার্চ ফলাফলে জটিল এলগরিদমও দিন দিন উন্নত থেকে উন্নত করা হচ্ছে। সেইসাথে ব্লাক লিষ্টের ফরাফলে কি কি বাদ পরবে তার এলগরিদম ভিজিটরদের মতামত নিয়ে আরও উন্নয়ন করা হবে।

আমাদের এলগরিদম শুধু মাত্র কোন একটি শব্দের জন্যই নয় বেশ কিছু শব্দ সমষ্টির জন্যও কাজ করে। তাছাড়া ভিন্ন ভিন্ন ভাষার দিকেও খেয়াল রাখতে হয়। একই শব্দ এক এক এলাকায় এক এক অর্থ প্রকাশ করে। তাই এটা আরও ঝামেলার যা দিন দিন আরও উন্নত হবে।”

comments

17 কমেন্টস

  1. মাহবুব ভাই, শেয়ার করার জন্য অনেক ধন্যবাদ আপনাকে।

  2. Automatic paper feeder competence 35 page adf. Obtain a hold a fax number at present is a quantity easier than it would have been a couple of being in yesteryear MindBlowing printable cover sheet How you can propel a fax right before nepal. Very nice. Print is titled: TROUBLE AFOOT.
    burberry uk outlet

  3. assets from the wages inexpensive oakley sunglasses using the loan provider. On this income are going to be credit history towards the a person in the event you are18 several years out of date, sustain nationality with the location from which they are implementing, an energetic bank checking account using some reputed lender of the put along with a great method to obtain income. low cost oakley sun glasses wall socket Together with help in this very own can provide with all the surprising fiscal situps plus charge connected with approaching expenses.

  4. Evidently, problems connected with water pollution possess the capacities so that you can affect life on a planet-wide foundation. Global the environmental fall north face is feasible. We simply can’t dismiss groundwater smog no matter what economic consequences to be able to farming. For a grower I really believe the north face workable resolution have to be located far sooner instead of to past due.

  5. assets versus the wages low-cost oakley eyewear together with the loan service. In this particular income will likely be credit rating to the an individual if you are18 a very long time out-of-date, retain nationality from the region from where these are implementing, an energetic bank checking account in certain well-known financial institution on the put along with a good method of getting revenue. affordable oakley glasses store Having aid in this particular may offer with all the surprising budgetary stomach crunches along with fee of awaiting dues.

  6. assets versus the wages inexpensive oakley glasses with all the lender. Within this funds might be credit history towards people for those who are18 several years out of date, retain nationality of the district where they’re utilizing, a vigorous bank checking account in a few well-known standard bank from the area in addition to a really good way to obtain profits. low-priced oakley sunglasses electric outlet With assistance of your very own can provide using the sudden budgetary situps and also payment regarding imminent repaymants.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.